NyhederArrangementerKundecasesOm osMedarbejdereKontakt

Konflikthåndtering

Du kan sagtens stå med en konflikt, selv om du har gjort, hvad du kunne for at forebygge konflikter i din virksomhed. Nogle gange opdager du konflikten ret hurtigt, bliver måske endda gjort opmærksom på den. Andre gange går der længere tid.

Konflikter er ikke som god rødvin

Det er vigtigt hurtigt at tage hånd om en evt. konflikt. Det er desværre ikke med konflikter som med god rødvin ….. konflikter bliver ikke bedre af at blive gemt lidt. Det, der i begyndelsen kan opfattes som ”et sandkorn i skoen”, kan uløst med tiden vokse sig større og billedligt talt give vabler eller sår, som er svære at læge uden, at de efterlader sig ar.
Rådgivningsmøde om konflikthåndtering
Timeout håndtegn

Konflikter ”går ikke over igen”

Det er vigtigt hurtigt at tage hånd om en evt. konflikt. Det er desværre ikke med konflikter som med god rødvin ….. konflikter bliver ikke bedre af at blive gemt lidt. Det, der i begyndelsen kan opfattes som ”et sandkorn i skoen”, kan uløst med tiden vokse sig større og billedligt talt give vabler eller sår, som er svære at læge uden, at de efterlader sig ar.

Tiden spiller en vigtig rolle

Tiden spiller som nævnt en ikke uvæsentlig og nogle gange ret afgørende rolle i, hvordan og hvor godt en konflikt bliver løst. Nogle gange kan en konflikt let løses. Andre gange kan resultatet være, at konflikten ikke bliver løst – men håndteret – med en aftale, som løber over tid.

Det kan også blive nødvendigt at gå ind i et mæglingsforløb.
Rådgivningsmøde om konflikthåndtering

Konfliktmægling kræver frivillighed

Konfliktmægling er en struktureret tilgang til håndtering af konflikter på. Det kræver, at parterne gerne vil og deltager frivilligt. Selve mæglingen er en struktureret og styret proces, som får deltagerne til at lytte til hinandens opfattelse af situationen og gennem dialog og forhandling finde frem til holdbare aftaler, som parterne kan acceptere, respektere og overholde.

Hver enkelt mæglingssituation kræver nøje forberedelse fra konfliktmæglerens side og er således skræddersyet til den enkelte situation.

Konfliktmægling kan være en proces mellem enkeltpersoner eller grupper.

Kontakt os, hvis du vil høre, hvordan vi kan hjælpe dig med konflikthåndtering og konfliktmægling.

Erhvervsrådgivning

Vi giver dig 360° rådgivning. Du får det hele under det samme tag – og det er noget, vi ser som en stor styrke.
FÅ RÅDGIVNING NU
mail@fjordland.dk
phone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram